Greece Airways



H Greece Airways [κωδικοί -- / GRE] ιδρύθηκε από τους κυρίους Dhia Al Ani (πρόεδρος της Air Scotland) και Μάνο Λαδόπουλο και έιχε την βάση της στην Αθήνα. Η εταιρία πήρε το ΑΟC από την ΥΠΑ στις 30 Νοεμβρίου 2003 και την άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης στις 16 Δεκεμβρίου 2003. Η πρώτη πτήση έγινε τρείς μόλις μέρες αργότερα. Το πρώτο αεροσκάφος της ήταν ένα Boeing B757-2G5 (SX-BLV, cn 26278/671) με τα χρώματα της Air Scotland (υβριδικός συνδυασμός με livery της Thomas Cook). Το αεροσκάφος αυτό αντικατέστησε ένα Β757 της Air Holland (η οποία διαφαινόταν ότι πήγαινε για κλείσιμο) το οποιο με τη σειρά του είχε αντικαταστήσει το SX-BVM της Electra Airlines ή οποία φυσικά και δεν υφίστατο πλέον από το καλοκαίρι του 2003. Την συντήρηση του αεροσκάφους την είχε αναλάβει η Monarch. Aρχές του 2004 ακουγόταν ότι η εταιρεία σκόπευε να αγοράσει ακόμη τρία Βoeing B757 μέχρι τον Απρίλιο. Από την αρχή, σκοπός της εταιρείας ήταν να εκτελεί ναυλωμένες πτήσεις, ενώ κάποια στιγμή θα ξεκινούσε και τις προγραμματισμένες, αλλά για λογαριασμό άλλων εταιρειών και όχι με καθαρά δικό της δίκτυο. Κύριοι άξονες ήταν το τρίγωνο Σκωτία - Ελλάδα - Ισπανία. Τον Απρίλιο του 2004 ενέταξε στον στόλο της το δεύτερο Boeing B757 της, ένα Boeing B757-236ER με στοιχεία νηολογίου SX-BLW (cn 24397/221), αφου το SX-BLV είχε αφήσει τον στόλο λίγες μέρες νωρίτερα. Τον Σεπτέμβριο του 2004 ακούγονταν οτι η εταιρεία θα επέκτεινε τις δραστηριότητές της προς το Πακιστάν και τις Ινδίες (!!!), χτίζοντας το δικό της δίκτυο. Τον Μάρτιο του 2005 η εταιρεία ανέλαβε την μίσθωση των τριων Lockheed L-1011 Tristar 500 της GeeBee Airlines (SX-CVA - cn 193H-1246, -CVB - cn 293B-1239 και -CVC - cn 293F-1236). Κανένα από τα αεροσκάφη αυτά δεν εκτέλεσε έστω και μία πτήση για την εταιρεία. Τα αεροσκάφη παρέμειναν στην εταιρεία μέχρι τον Σεπτέμβριο του έτους.

Τέλη του 2005 άρχισαν ισχυροί κλυδωνισμοί στη συνεργασία Air Scotland και Greece Airways, με τον πρόεδρο της πρώτης να μην έχει καταβάλλει τα οφειλόμενα στην δεύτερη (συμπεριλαμβανωμένων και των μισθίων για τα Tristar) και τα γραφεία της εταιρείας στη Γλυφάδα είχαν κλείσει από το Νοέμβριο του έτους. Πάραυτα, και ενώ τον Απρίλιο του 2006 το SX-BLW αποχώρησε από τον στόλο, η εταιρεία προσπάθησε να σταθεί μόνη της στα πόδια της, αφού ο κ. Dhia Al Ani απλά.. εξαφανίστηκε. Η εταιρεία σταμάτησε σε πρώτη φάση τη λειτουργία της στις 23 Απριλίου. Τα χρέη του πρώην προέδρου τα ανέλαβαν οι ισπανοί μεγαλοξενοδόχοι που συμμετείχαν στην εταιρεία και πρόεδρος ανέλαβε ο κ. Λαδόπουλος. Στις 06 Ιουνίου η εταίρεια επαναδραστηριοποιήθηκε και στις 10 Ιουνίου 2006 η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο της Airbus A320-211 με στοιχεία νηολογίου SX-BLX (cn 029). Ήταν wet lease μίσθωση, ισχύουσα μέχρι τις 18 Μαρτίου 2007. Το αεροσκάφος εκτέλεσε πτήσεις κυρίως προς Ισπανία. Τον επόμενο μήνα ήταν να παραλάβει το δεύτερο της αεροσκάφος, επίσης ένα Airbus A320-211, με στοιχεία νηολογίου SX-BLΥ (cn 027). Το αεροσκάφος δεν παραδόθηκε ποτέ. Λίγο αργότερα, και για μικρό χρονικό διάστημα η εταιρεία μίσθωσε ένα Α320-212 από την τουρκική FreeBird, το TC-FBF (cn 288).

Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα να υφίσταται από την 1 Νοεμβρίου 2006.

Η ιστοσελίδα της εταιρείας (ενδεικτικά) το 2007:



Τα ακόλουθα αεροσκάφη πέταξαν με τα χρώματα της εταιρείας ή συνδέθηκαν με αυτή.