Gee Bee Airways


Η Gee Bee Air [κωδικοί – / GEB] στήθηκε περίπου στα μέσα του 2002 με βάση την Αθήνα τελώντας υπό ελληνοαγγλικό ιδιοκτησιακό καθεστώς και αρχικά ήθελε να ξεκινήσει τις πτήσεις της την 01 Ιανουαρίου 2003 εκτελώντας αποκλειστικά πτήσεις charter, ενώ το AOC (GR-06) το είχε λάβει στις 19 Δεκεμβρίου 2002. Σε εκείνη την φάση σαν πτητικά μέσα ήθελε να εντάξει McDonnell Douglas MD-83 ή MD-87 και Fokker F50. Φήμες λέγανε ότι η εταιρεία είχε δηλώσει ενδιαφέρον ακόμα και για τα ERJ-145 της Axon Airlines που είχε κηρύξει πτώχευση τέλη Νοεμβρίου 2001. Στο διοικητικό σχήμα συμμετείχε και ο κ. Καραμπάτης, γνωστός από την Venus Airlines αλλά και την Summer Express. Η άδεια επέτρεπε στην εταιρεία να εντάξει μέχρι 4 Fokker F50 και 4 McDonnellDouglas MD-87.
Το πρώτο της αεροσκάφος, ένα Fokker F50 (SX-BTI, cn 20103) το παρέλαβε στις 26 Μαρτίου 2003, μισθωμένο από την Aircraft Financing & Trading B.V.. Αυτό ήταν και το πρωτότυπο αεροσκάφος του τύπου. Τα άλλα δύο F50 ήταν να έρθουν στην Αθήνα το Μάιο και Ιούνιο του ίδιου έτους. Οι πτήσεις ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στις 20 Απριλίου 2003.

Και κάπου εκεί ξεκινάει ένα απίστευτο χάος... Ή μάλλον λίγο νωρίτερα;...

Αρχές Φεβρουαρίου 2003 η εταιρεία άφηνε να διαρρεύσει στον τύπο ότι προτίθεται να προσθέσει ένα Boeing B735 το Νοέμβριο του 2003, και αργότερα άλλα 2 Β737-700 τον Απρίλιο του 2004. Τα άλλα δύο Fokker (PH-ZDH, cn 21098 και PH-ZDI, cn 21099) εν τω μεταξύ πήραν κανονικά τα χρώματα της εταιρείας, διατηρώντας αρχικά τα ολλανδικά νηολόγια τους, και περιμένανε αποθηκευμένα στο Bergen op Zoom – Woensdrecht. Η εταιρεία συνέχιζε να πετάει.. όποτε θυμόταν και όπου να 'ναι, κάποια στιγμή τον Ιούνιο το αεροσκάφος εθεάθη σε charter πτηση στην Palma de Mallorca! Η ανοργανωσιά, οι ξεκάρφωτες αναπροσαρμογές τιμών, το συχνότατο overbooking (μερικές φορές έως 250 εισιτήρια για συνολικά 3 πτήσεις που θα γινόταν με αεροσκάφος 50 θέσεων!) η έλλειψη κεφαλαίου (ίσως), αλλά κυρίως η γενικότερη κακοδιαχείριση και η κάκιστη πολιτική συμπεριφοράς απέναντι στους πελάτες (όχι από το ιπτάμενο προσωπικό βέβαια) είχαν σαν αποτέλεσμα όλο και λιγότερα ταξιδιωτικά γραφεία να την εμπιστεύονται, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Όλο και περισσότεροι πελάτες άρχισαν να δυσφορούν και να διαμαρτύρονται για την εταιρεια στην ΥΠΑ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να σταματήσει τις πτήσεις οικειοθελώς τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, έχοντας δηλώσει ότι θα αρχίζανε τις πτήσεις „ανανεωμένοι“ με άλλο υλικό την άνοιξη του 2004!

Για ένα σχεδόν χρόνο δεν ακούστηκε τίποτε από την εταιρεία. Κάπου στις αρχές του Νοεμβρίου 2004 „σκάει“ μια βόμβα: Η εταιρεία θα φέρει τέσσερα Lockheed L-1011 Tristar 500 (συγκεκριμένα ήταν Tristar L1011-385-3-500) για επιβατικές πτήσεις και ένα για cargo! Το τελευταίο ήταν και το πρώτο που έκανε την εμφάνιση του σε ελληνικό έδαφος! Ήταν ένα L-1011 Tristar 200F και είχε μισθωθεί από την κυπριακή Freedom Air του κ. Παντελή. „Φορούσε“ το νηολόγιο N102CK (το οποίο συγκεκριμένα ήταν ένα Tristar L1011-385-1-15-200F, με cn 193N-1198) και ήταν να πάρει το SX-CVE. O τονισμός στο „ήταν“. Προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Καβάλας, και ακόμη βρίσκεται εκεί, με το αμερικανικό νηολόγιο του (άνοιξη 2012). Tο επόμενο ήταν το SX-CVA (cn 193H-1246) και είχε πάρει το νηολόγιο του στις 22.07.2004, έφτασε στην Θεσσαλονίκη στις 17 Δεκεμβρίου 2004. Τα άλλα (τα οποία είχαν πάρει την ίδια μέρα τα ελληνικά νηολόγια τους) ήταν τα SX-CVB (cn 293B-1239), SX-CVD (cn 293F-1236). Αυτά φτάσανε στο Ηράκλειο στις 20 Δεκεμβρίου 2004. Ένα τέταρτο Tristar 500 ήταν να πάρει το νηολόγιο SX-CVF (cn 293B-1243) στις αρχές Ιανουαρίου 2005, αλλά ακυρώθηκε παντελώς. Κανένα από τα αεροσκάφη δεν έκανε έστω μια πτήση για την εταιρεία. Τα SX-CVA, -CVB, -CVD μισθώθηκαν από την Greece Airways (αλλά ούτε και με αυτήν κάνανε έστω μία πτήση, αλλά αυτό θα αναλυθεί στην παρουσίαση της εταιρείας). Κάτι άλλο δεν ακούστηκε από την εταιρεία, και όλοι θεωρούσαν το κεφάλαιο Gee Bee ληγμένο. Μέχρι την 21 Απριλίου 2006. Εκείνη την ημέρα προσγειώθηκε στη Γενεύη ένα Grumman American G-1159 Gulfstream II-SP με νηολόγιο SX-BTX (cn 171) και το όνομα της εταιρείας στο κάθετο σταθερό! Υποτίθεται ότι έιχε φτάσει για συντήρηση.. Δεν απογειώθηκε ποτέ ξανά, και περιφερόταν σε διάφορες θέσεις του αεροδρομίου, ανάλογα με τις ανάγκες της διεύθυνσης. Τον Οκτώβριο του 2009 άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το αεροσκάφος, όταν του αφαίρεσαν και τους 2 κινητήρες. Αφού πάρθηκε ό,τι ήταν απαραίτητο και που μπορούσε να επαναχρησιμοποιηθεί, το αεροσκάφος κατέληξε ένα μάτσο λαμαρίνες πεταμένο σε μια γωνιά του αεροδρομιου... Αυτό ήταν με σιγουριά το κύκνειο άσμα της εταιρείας (άλλης μιας εταιρείας στην οποία συμμετείχε ο κ. Καραμπάτης, μετά την Venus Airlines, την Summer Express και την Princess Airlines).

Τα ακόλουθα αεροσκάφη συνδέθηκαν με την ιστορία της εταιρείας: