Electra Airlines


H ELECTRA Airlines [κωδικοί -- / ELD] ιδρύθηκε το 2000, όταν η βελγική ΥΠΑ αρνήθηκε την ανανέωση της άδειας εκμετάλλευσης της SkyJet Inc. Πρόεδρος ήταν ο κ. Καβαδίας. Τα MDD DC-10 που χρησιμοποίησε ήταν της SkyJet (2 μισθωμένα απο την Clipper Leasing, ένα από την SkyJet) και εκτελούσε ναυλωμένες πτήσεις σε διάφορους προορισμούς στην Ευρώπη, ενώ διέθετε τα αεροσκάφη της για μίσθωση και στην παγκόσμια αγορά. Το πρώτο το παρέλαβε στις 03.07.2000, ένα McDonnell Douglas DC-10-15 (SX-CVP, cn 48294/372 – διαμόρφωση 378 θέσεων). Στις 08.05.2001 παρέλαβε το δεύτερο της McDonnell Douglas DC-10-15 (SX-CVH, cn 48258/346 – διαμόρφωση 353 θέσεων). Με βάση αυτά τα 2 αεροσκάφη (στις 05.09.2001 παρέλαβε ένα McDonnell Douglas DC-10-30F cargo με στοιχεία νηολογίαου SX-CVC, cn 47843/335 - έκδοση με μεγαλύτερη εμβέλεια) έκανε βάσεις κυρίως στην Αγγλία, τη Νιγηριία, τη Σαουδική Αραβία, αλλά η κύρια βάση της παρέμειναν οι Βρυξέλλες. Η εταιρεία σχεδίαζε μεγάλωμα του στόλου, προσθέτοντας όμως μικρότερα αεροσκάφη. Το Νοέμβριο του 2002 ενέταξε στον στόλο της ένα Boeing B757-2G5 (SX-BVN, cn 24497/228), μισθωμένο από την Unicapital. Τον Ιανουάριο του 2003 πρόσθεσε άλλο ένα ακριβώς ίδιου τύπου (SX-BVM, cn 24451/227), μισθωμένο από την ίδια εταιρεία. Τον Μάρτιο του 2003 έκλεισε συμβόλαιο διάρκειας 5 ετών με την Air Scotland.
Στο Εδιμβούργο, στις 25 Απριλίου 2003 η βρετανική ΥΠΑ (ΒΑΑ) καθήλωσε και κατέσχεσε προσωρινά τα 2 Boeing B757, λογω χρεών της εταιρείας για landing fees και έμειναν εκεί περίπου έναν μήνα. Με αυτή την κίνηση έσπασε και η συνεργασία με την Air Scotland. Κάπου εκεί η ελληνική ΥΠΑ άρχισε να κάνει ελέγχους στα οικονομικά της εταιρείας.

Στις 20.06.2003 η ελληνική ΥΠΑ αφαίρεσε το την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης (AOC) της εταιρείας, λόγω των υπέρογκων χρεών της, σε υπηρεσίες και προσωπικό (για Μαΐο και Ιούνιο), ενώ είχαν εντοπιστεί τεχνικές ασυμφωνίες που δεν συμβάδιζαν με τα διεθνή στάνταρ σε κάποια αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη καθηλώθηκαν όπου βρίσκονταν, το SX-CVP δε μάλιστα στο Abidjan λίγες μέρες πριν την αφαίρεση της άδειας, λόγω κάποιων ατυχών συμβάντων που ακολούθησαν την ακύρωση της πτήσης από Abidjan προς Jeddah (θάνατος επιβατών, χωρις υπαιτιότητα της εταιρείας όμως, αλλά οι τοπικές αρχές ζητούσαν αποζημίωση από την Electra). Δεν έγινε κάποια προσπάθεια για επανεκκίνηση των εργασιών. Το SX-BVM έφυγε στις 24.10.2003 απο τό Lasham με νηολόγιο N451GX αλλά τα χρώματα της εταιρείας για Μαϊάμι.

Η εταιρεία εκτελούσε ναυλωμέες πτήσεις πρακτικά σε όλο τον κόσμο (ανάλογα με τις μισθώσεις), απο Αθήνα, Ρόδο κυρίως προς Ακτη Ελεφαντοστού, Jeddah, Μάντσεστερ, Εδιμβούργο, Λονδίνο, Palma de Mallorca, Γλασκώβη, Βρυξέλλες, Μάλαγα, Αλικάντε, Βαρκελώνη, Τζιρόνα, Νιουκάστλ, Μαδρίτη, Οστένδη, Φάρο, Τενερίφη, Στουτγκάρδη, Παρίσι, Σαρλερουά, Βιέννη και αλλού.

Τα ακόλουθα αεροσκάφη πέταξαν με τα χρώματα της Electra Airlines: