ΚΑΛ Αεροπλοΐα Α.Ε.


H KAL Aviation (ΚΑΛ Αεροπλοΐα Α.Ε.) [κωδικοί -- / CLV, callsign CALAVIA] ιδρύθηκε το 1990 και είχε έδρα της στην Γλυφάδα. Την άδεια αερομεταφορέα Β' Κατηγορίας την πήρε τον Φεβρουάριο 1992. Ένας από τους μετόχους της εταιρείας ήταν και ο γνωστός κ. Πηλαδάκης. Το κύριο πεδίο δραστηριοποίησης της αρχικά ήταν η παροχή υπηρεσιών aerotaxi, ενώ από το 1997 και μετά ασχολήθηκε με την αερομεταφορά φορτίων στην Ελλάδα, την Κύπρο, τα Βαλκάνια, και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και της λεκάνης της Μεσογείου ενώ παράλληλα ανέπτυξε τον στόλο των cargo αεροσκαφών της, αφήνοντας τον τομέα του aerotaxi άθιχτο. Εκεί κάποιες προσπάθειες προς το τέλος της δεκαετίας για παραπέρα ανάπτυξη, δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το πρώτο αεροπλάνο της, ένα Piper PA.32 301T Turbo Saratoga με στοιχεία νηολογίου SX-AAL (cn 32-8124004) το παρέλαβε τον Φεβρουάριο του 1990. Το επόμενο αεροπλάνο ήταν ένας παλιός γνώριμος που πέταξε με τα χρώματα της (Σχολής Πιλότων) Ολυμπιακής για αρκετά χρόνια: Το Piper PA.23 250 Aztec E με στοιχεία νηολογίου SX-BDL (cn 27-7305081).
Τον Μάρτιο του 1993 παρέλαβε το πρώτο Britten Norman 2B-27 Islander με στοιχεία νηολογίου SX-DKA (cn 2114), με το δεύτερο να ακολουθεί ένα χρόνο αργότερα (SX-DKB, cn 2004).
H ΥΠΑ είχε κάποια στιγμή καταφέρει, μέχρι τον Αύγουστο του 1998 να μην έχει εκδόσει άδεια αυτοεξυπηρέτησης της εταιρείας στα αεροδρόμια της Ρόδου και του Ηρακλείου, ενώ αυτή την είχε αιτηθεί από τον Δεκέμβριο του 1995 (επερώτηση της ΕΕ στο έγγραφο Ε(1998) 2423 ).
Τον Ιούνιο του 1997 έκανε το πρώτο βήμα και η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο Fiarchild-Swearingen SA.227 AC Metro III με στοιχεία νηολογίου SX-BBX (cn AC-657). Το δεύτερο ακολούθησε πολυ σύντομα (Αύγουστος 1997, SX-BGG, cn AC-656). Έτσι άρχισε να βάζει τις βάσεις για την ανάπτυξη του τομέα των εμπορομεταφορών. Σύντομα η εταιρεία κέρδισε συμβόλαια με την ΕΛΤΑ, την DHL και την UPS για την τοπική διανομή, ενώ ανέπτυξε και σύνδεση προς την Κύπρο.
Σε μία προσπάθεια ανάπτυξης του πεδίου του aerotaxi/commuter, η εταιρεία έφερε στην Ελλάδα ένα Britten Norman 2A Mk.III-2 Trislander με στοιχεία νηολογίου SX-CVM (cn 1054), το οποίο σκόπευε να το χρησιμοποιήσει για να ενώσει κοντινά νησιά με την Αθήνα. Για γρφειοκρατικούς λόγους το εγχείρημα δεν πραγματοποιιήθηκε ποτέ. Αυτό ανάγκασε την εταιρεία να το πουλήσει 4 μήνες αργότερα στην Interisland Airways.

Το βράδυ της 18 Ιουλίου 1999 το SX-BGG, με ισχυρή βροχή και κατά την φάση της προσγείωσης στο αεροδρόμιο "Διαγόρας" της Ρόδου απώλεσε και τους 2 κινητήρες του, διαδοχικά. Το πλήρωμα κατάφερε να το προσθαλασσώσει (ούτε 100 μέτρα από την ακτή) και να το εγκαταλείψει επιτυχώς. Αυτό το γεγονός θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν η αρχή του τέλους για την εταιρεία.
Στις 4 Οκτωβρίου 2000 η εταιρία ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε. γνωστοποιεί ότι ολοκλήρωσε την εξαγορά της αεροπορικής εταιρίας KAL ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ Α.Ε. την οποία την είχε ξεκινήσει από τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς. Η συμφωνία αφορούσε την εξαγορά του 100% των μετοχών της εταιρίας, έναντι του συνολικού τιμήματος των δρχ. 2.105.000.000. Σίγουρα ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι η ακόλουθη εταιρεία της KAL Aviation, η Veravia συμμετείχε στα αρχικά στάδια εκδήλωσης ενδιαφέροντος αγοράς μετοχικού πακέτου από την Ολυμπιακή, μόλις τρεις μήνες μετα την μεταφορά στον νέο ιδιοκτήτη, ο οποίος όμως το έκανε στο όνομα της παλιάς εταιρείας!

Τα ακόλουθα αεροσκάφη πέταξαν με τα χρώματα της KAL Αεροπλοΐα Α.Ε. ή συνδεθηκαν με την ιστορία αυτής: